Salam Fitrah


Assalamualaikum w.b.t
Alhamdulillah, bersyukur kita kpd Allah s.w.t krn pada saat ini kita masih lagi mendapat nikmat dr Allah dan kita masih lagi sanggup utk mengabdikan diri kpd Allah ..
ketika mana seluruh makhluk Allah sedang berzikir kpd Allah, ketika mana pepohon melambai mengalunkan zikrullah, ketika mana angin bertiup burung berkicau riang bertasbih memuji kebesaran Allah ..

MAAF
pada pagi Eidulfitri ini sy ingin mmohon seribu kemaafan selama perkenalan..
saat berlalunya ramadhan tarbiah, hiba dan pilu menusuk kalbu..terasa diri ini belum dididik sepenuhnya, benih-benih kecintaan kepada ilahi belum disemai kesemuanya, termenung aku, layakkah utk menyambut gembira pada hari kemenangan pd 1 syawal?!
ku mohon ampun pada-Mu ya Allah. kupohon kemaafan kepadamu sahabat seandainya sepanjang persahabatan ini membuatkan hatimu terguris, pohon maaf ..mungkin dalam brbicara, ada tersilap kata, mungkin dalam bergurau senda, ada terkasar ape2 ..hehe..mitok maaf blako deh ...doakan kejayaanku ye wahai sahabatku ...kamu la kekuatan ku!

P/S
ramadhan adalah bulan khusus utk manusia memohon ampun kepada tuhannya..syawal adalah bulan khusus utk manusia memohon maaf sesama makhlukNya ..tp hakikatnya sbenarnya every time kita kena sentiasa memohon maaf, minta ampun kepada Allah! =) pengkhususan utk bulan bulan ini ..sbg keistimewaan khusus dari Allah utk hambanya ...=)

Semoga kita semua dalam perlindungan-Nya dan dalam golongan hamba yg mendapat rahmat dariNya ..
1 syawal 1432 hijrah : 8:25 am

No comments

Powered by Blogger.