Doa Ulama' Untuk Tun Mahathir

Al-Marhum Ustaz Fadzil Noor pernah berkata, bahawa beliau mendoakan agar Mahathir dipanjangkan umur untuk melihat kemusnahan yang telah dilakukannya sendiri.

Apakah kini doa Al-Marhum mantan Presiden PAS itu dimakbulkan satu demi satu?

Kemusnahan institusi kehakiman, kerosakan akhlak remaja [dan orang-orang tua pun!], kebejatan sosial, rasuah berleluasa, asas ekonomi yang mula goyah … sebahagian besarnya ini adalah hasil tangan Mahathir sendiri. Kebanyakan rungutan yang Mahathir luah kini adalah berpangkal dari Mahathir sendiri.

sbg contoh aku bg, isu AUKU ...
AUKU ni menyekat kebebasan mahasiswa dalam berpolitik... Tun ni bijak, zaman beliau jd PM dia dah tahu bahawa kuasa mahasiswa dalm membentuk sesebuah kerajaan adalah amat padu dan kuat!
dgn itu Tun pun wujudkan AUKU utk jaga kerajaan dari anjakan mahasiswa yang semakin bijak menilai sesuatu yg berlaku dalam negara!



Tun nak menafikan bahawa anak muda mahasiswalah nanti akan menerajui pemerintahan negara..Tun nak tutup hakikat ini dan mewujudkan AUKU untuk mengongkong mahasiswa supaya jd bodoh dan dungu ...idea mahasiswa jd berubah dan tak de mood dalam berpolitik, malas amik tahu pasal politik dan akhirnya jd katak bawah tempurung...belajar dalam bilik kuliah semata-mata tanpa mengambil tahu isu-isu politik..
ni aku nk tanya, logik ke mahasiswa yang amik kos sains politik, tak di benarkan terlibat dalam politik?? adeh, so, ilmu tu blaja untuk ape??
 adoi, tak faham aku!




oke ape yg penting di sini ..kita MAHASISWA BANGKI MENENTANG KEZALIMAN!!
~ we can love our country without we love our goverment ~

No comments

Powered by Blogger.